Zmianie ulegnie polskie ustawodawstwo dotyczące zasad wykonywania transportu

Od 2 lutego 2022 r.

Zmiany w delegowaniu Pełne wynagrodzenie minimalne adekwatne do kraju, w którym kierowcy wykonują pracę będzie obowiązywało firmy wykonujące: – przewozy kabotażowe – przewozy typu cross-trade (tzw. przerzuty z jednego państwa unijnego do drugiego, innego niż siedziba przewoźnika).

Nowy system zgłoszeniowy IMI (Internal Market Information) – dokumentacja elektroniczna – tłumaczenie dokumentów jedynie na język angielski – brak konieczności ustawiania przedstawiciela

Wpis kraju w tachografie po przekroczeniu granicy – Pierwszy postój odbywa się w najbliższym możliwym miejscu postoju na granicy lub po jej przekroczeniu. W przypadku gdy przekraczanie granicy państwa członkowskiego odbywa się na promie lub w pociągu, kierowca wprowadza symbol państwa w porcie lub na stacji przybycia.

MOŻLIWOŚĆ utraty reputacji za niedostosowanie się do wytycznych. Od 21 lutego 2022r. Nowe zasady wykonywania kabotażu – zachowane zostają dotychczasowe zasady (transport międzynarodowy, 3 operacje, 7 dni) – dodatkowy 4-dniowy okres przerwy pomiędzy kabotażami tym samym pojazdem lub, w przypadku zespołu pojazdów, pojazdem silnikowym tego samego pojazdu, w tym samym państwie członkowskim.

Nakaz powrotu pojazdu co 8 tygodni do bazy w państwie członkowskim siedziby przewoźnika nie później niż w ciągu ośmiu tygodni od jego opuszczenia.

Zachęcamy do polubienia Naszej strony na Facebook, ponieważ aktualności pojawiają się tam codziennie https://www.facebook.com/Tachodriver

Podobne wpisy