Informacja jest dostępna na ten moment wyłącznie w języku angielskim:
Najważniejszą informacją o sytuacji, kiedy parking jest pełny i kierowca nie może na nim bezpiecznie wprowadzić kodu kraju, może tej operacji dokonać na najbliższym możliwym postoju.
Organy kontrolne sprawdzając przestrzeganie obowiązku rejestrowania przejść granicznych w tachografie, muszą brać pod uwagę wszystkie okoliczności ruchu i ograniczenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Komisja Europejska podaje przykłady: – pobocze lub pas awaryjny drogi nie powinny być uważane za „możliwe miejsce zatrzymania”;
– po przekroczeniu granicy kierowca widzi, że pas prowadzący na najbliższy parking jest zablokowany i/lub parking jest już zapełniony. W takiej sytuacji ma do wyboru dwie opcje: albo dołączyć do pojazdów na pasie, albo kontynuować swoją trasę. Jeżeli pierwsza opcja zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego, takiego zatłoczonego parkingu nie należy uważać za „możliwe miejsce postoju” w rozumieniu rozporządzenia (UE) nr 165/2014. Kierowca powinien wybrać drugą opcję i kontynuować swoją trasę do następnego możliwego miejsca postoju. W konsekwencji ten sam parking może być „najbliższym możliwym miejscem postoju” dla jednego kierowcy, ale dla innego, który przejeżdża obok niego w innym czasie lub dacie – nie.
PRZYPOMINAMY
zwracać uwagę na pojemność pamięci na karcie kierowcy, na której można zarejestrować do 112 kodów krajów. Aby zapobiec pominięciu kodów krajów w danych do analizy, ważne jest, aby w odpowiednim czasie zgrać zapisy z karty kierowcy. Minimalny prawny okres na odczytanie karty kierowcy to 28 dni, zalecamy, aby robić to częściej.
Zachęcamy do polubienia Naszej strony na Facebook, ponieważ aktualności pojawiają się tam codziennie https://www.facebook.com/Tachodriver