Na początku października 2021 r. e-TOLL, zastępując viaTOLL, stał się jedynym systemem, który pozwala na elektroniczną płatność za przejazd płatnymi odcinkami dróg zarządzanymi przez GDDKiA.
Na początku października 2021 r. e-TOLL, zastępując viaTOLL, stał się jedynym systemem, który pozwala na elektroniczną płatność za przejazd płatnymi odcinkami dróg zarządzanymi przez GDDKiA.
Przypominamy o zbliżającym się terminie zakończenia możliwości składania wniosków o zwrot kaucji za urządzenia viaBOX (OBU) oraz środków z umów zawartych w systemie viaTOLL.
Użytkownicy systemu viaTOLL mogą składać wnioski o zwrot kaucji lub sald (albo ich przeksięgowanie) w ciągu 12 miesięcy liczonych od 30 września 2021 r. Termin upływa 30 września 2022 r.
W przypadku braku wniosku, po tym dniu wszystkie środki pozostałe na kontach w systemie viaTOLL oraz kaucje za urządzenia zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego. Jeżeli chcesz odzyskać zwrot kaucji za urządzenie lub środki z salda umowy viaTOLL na konto bankowe:
-
prześlij podpisany formularz (https://etoll.gov.pl/media/1293/formularz-reklamacyjny-viatoll.pdf ) reklamacyjny oraz zdjęcie OBU obrazujące jego kod kreskowy na adres kontakt@etoll.gov.pl, aby uzyskać zwrot kaucji za urządzenie. Na jednym formularzu możesz dopisać dowolną liczbę urządzeń
-
prześlij podpisany formularz (https://etoll.gov.pl/media/1293/formularz-reklamacyjny-viatoll.pdf ) reklamacyjny na adres kontakt@etoll.gov.pl z dyspozycją zwrotu środków znajdujących się na umowie viaTOLL na wskazany rachunek bankowy
-
złóż dyspozycję zwrotu salda lub kaucji w swoim Internetowym Koncie Klienta w zakładce „Komunikaty” i dołącz zdjęcia urządzeń pokładowych
Jeżeli chcesz przeksięgować środki z konta viaTOLL na konto rozliczeniowe w systemie e-TOLL (musisz już posiadać konto w e-TOLL):
-
prześlij na adres kontakt@etoll.gov.pl podpisany formularz (https://etoll.gov.pl/media/1217/formularz-przeksiegowania-srodkow-z-viatoll-do-e-toll_pl_en.pdf ) przeksięgowania środków z viaTOLL do e-TOLL i dołącz zdjęcie OBU obrazujące jego kod kreskowy (w przypadku przeksięgowania kaucji)
lub
-
złóż bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta (MOK) e-TOLL dyspozycję zwrotu środków, dołączając podpisany formularz (https://etoll.gov.pl/media/1217/formularz-przeksiegowania-srodkow-z-viatoll-do-e-toll_pl_en.pdf ) przeksięgowania środków z viaTOLL do e-TOLL
W MOK e-TOLL nie można zwrócić OBU w celu odzyskania kaucji. Więcej informacji na stronie https://etoll.gov.pl/ciezarowe/rejestracja-w-e-toll/jak-wyrejestrowac-sie-z-viatoll/
Infolinia dla użytkowników
Informacje dotyczące zasad zwrotu środków z wygaszonego systemu viaTOLL można uzyskać w całodobowym Telefonicznym Centrum Obsługi Klienta e-TOLL. Kontakt z infolinią:
-
800 101 101 – numer bezpłatny dla użytkowników telefonów stacjonarnych w Polsce,
-
+48 22 521 10 10 – numer płatny dla użytkowników telefonów komórkowych oraz dla użytkowników z zagranicy – opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora.
Źródło: https://www.gov.pl/web/kas/30-wrzesnia-mija-termin-na-zlozenie-wniosku-o-zwrot-srodkow-z-systemu-viatoll