Najważniejsze zmiany, które wchodzą w życie 1 listopada w Norwegii:

Wymagania dotyczące licencji na transport międzynarodowy realizowany samochodami dostawczymi powyżej 2,5 t. Przewoźnicy muszą spełniać wymagania dotyczące siedziby, reputacji, finansów i kompetencji zawodowych.

Przepisy dotyczące kabotażu będą miały zastosowanie do transportu międzynarodowego samochodami dostawczymi powyżej 2,5 t.

Wymóg powrotu pojazdu do kraju siedziby co 8 tygodni.

Wymóg, aby firma transportowa zapewniła kierowcy możliwość spędzenia co najmniej jednego normalnego tygodniowego odpoczynku w domu podczas każdego czterotygodniowego okresu, zakaz tygodniowego odpoczynku w pojeździe oraz zakaz wynagrodzenia w zależności od tego, jak szybko kierowca dostarczy towar.

Wprowadzenie: tzw. okres cooling-off wynoszący 4 dni od zakończenia ostatniego przewozu kabotażowego, pomiędzy kolejnymi kabotażami w tym samym kraju (przez te 4 dni pojazdy zagraniczne nie mogą wykonywać kabotażu w Norwegii).

 

Podobne wpisy