Ważnym elementem w firmie jest prawidłowe prowadzenie dokumentacji pracownicze zgodnie z kodeksem pracy. Między innymi jest to:

  • naliczanie wynagrodzeń,
  • sporządzanie listy płac zatrudnionych w firmie pracowników
  • rejestrację pracowników w ZUS,
  • prowadzenie akt osobowych pracowników,
  • sporządzanie i rozliczanie umów cywilnoprawnych,
  • sporządzanie i rozliczanie deklaracji ZUS i PIT dla celów zgłoszeniowych i rozliczeniowych,
  • prowadzenie ewidencji urlopowej,
  • prowadzenie akt personalnych,
  • sporządzanie listy płac.

Ważnym elementem jest również doradztwo np. w zakresie wyboru systemu czasu pracy, okresu rozliczeniowego czy pory i godzin nocnych.

Należy pamiętać że od prawidłowo przygotowanych dokumentów w zakresie kadr i płac zależy przebieg kontroli PIP. Dobrze przygotowane dokumenty to także oszczędności dla przedsiębiorcy.

Warto zweryfikować czy dokumentacja pracowników jest prowadzona zgodnie z kodeksem pracy i zostały wykorzystane wszystkie możliwe ulgi np. odliczenia PIT/ZUS.