Ważnym elementem w firmie jest prawidłowe prowadzenie dokumentacji pracownicze zgodnie z kodeksem pracy. Między innymi jest to:
- naliczanie wynagrodzeń,
- sporządzanie listy płac zatrudnionych w firmie pracowników
- rejestrację pracowników w ZUS,
- prowadzenie akt osobowych pracowników,
- sporządzanie i rozliczanie umów cywilnoprawnych,
- sporządzanie i rozliczanie deklaracji ZUS i PIT dla celów zgłoszeniowych i rozliczeniowych,
- prowadzenie ewidencji urlopowej,
- prowadzenie akt personalnych,
- sporządzanie listy płac.
Ważnym elementem jest również doradztwo np. w zakresie wyboru systemu czasu pracy, okresu rozliczeniowego czy pory i godzin nocnych.
Należy pamiętać że od prawidłowo przygotowanych dokumentów w zakresie kadr i płac zależy przebieg kontroli PIP. Dobrze przygotowane dokumenty to także oszczędności dla przedsiębiorcy.
Warto zweryfikować czy dokumentacja pracowników jest prowadzona zgodnie z kodeksem pracy i zostały wykorzystane wszystkie możliwe ulgi np. odliczenia PIT/ZUS.