Niemiecki Federalny Urząd ds. Transportu Towarowego (BAG) udostępnił ulotkę informacyjną, w której wyjaśnia nowe zasady kabotażu.
Ulotka dostępna w j. niemieckim: https://www.bag.bund.de/SharedDocs/Downloads/DE/Chefredaktion/2022/Flyer_Kabotageregelungen_2022_deutsch.pdf?__blob=publicationFile&v=3&fbclid=IwAR2BmjfAzP41aXBunIVR2rgXX0hZ_YzSAbAZSNXeHcrwMXXF5jBvSfvf_3U
Krótko po publikacji dokumentu urząd naniósł poprawki usuwając informację o państwie, w którym należy odbyć fazę “cooling off”.
Nowa interpretacja brzmi:
Po wykonaniu maksymalnej dozwolonej liczby przewozów kabotażowych w państwie członkowskim i/lub po upływie siedmiu lub trzech dni, dalsze przewozy kabotażowe tym samym pojazdem nie są dozwolone w tym państwie członkowskim. Aby móc ponownie wykonać przewóz kabotażowy w tym państwie członkowskim, należy przestrzegać czterodniowego okresu cooling off”
Pierwotne wyjaśnienie, które wzbudziło duże zamieszanie w branży transportowej brzmiało:
“Po wykonaniu maksymalnej dozwolonej ilości zadań kabotażowych w danym kraju członkowskim lub też po upływie siedmiu bądź trzech dni w tymże kraju członkowskim, żadne kolejne trasy kabotażowe nie będą w danym kraju dozwolone przy użyciu tego samego pojazdu. Aby powrócić do wykonywania w danym kraju kabotażu, należy dotrzymać czterodniowego „okresu cool off” w kraju ojczystym .” Poprzez sprawdzenie wpisów z „krajem rozpoczęcia” BAG będzie mogło bowiem weryfikować, jak długo dany samochód znajduje się w Niemczech, czy też sprawdzić odbycie 4-dniowego okresu przerwy w Polsce.
Zachęcamy do polubienia Naszej strony na Facebook, ponieważ aktualności pojawiają się tam codziennie https://www.facebook.com/Tachodriver